Društvene mreže su u velikoj meri vizuelni mediji, a fotografije koje postavljamo na društvenim profilima mogu drastično uticati na to kakav će ljudi utisak imati o našoj stranici.
Statistika kaže da prosečan korisnik društvenih medija provodi oko tri sata dnevno na njima. Veći deo tog vremena on troši na objavljivanje selfija, retvitovanje i citiranje poznatih ličnosti, gledanje video zapisa, ali i na istraživanje proizvoda i interakciju sa omiljenim brendovima.
Bez obzira da li naše stranice služe za prodaju i promociju nekog proizvoda ili je u pitanju lični profil na kojem postavljamo slike sa planinarenja, skijanja, dalekih putovanja ili egzotičnih plaža, svi želimo da te fotografije budu zapažene, da ih vidi, lajkuje, zaprati što veći broj ljudi.
Naravno, kvalitetne fotografije će značajno ulepšati i optimizovati sadržaj na profilima. To je i razlog zašto smo pripremili 5 korisnih saveta kako da napravite, uredite i poboljšate vaše fotografije pre nego što ih podelite na društvenim mrežama. Pročitajte!
#1 Uradite istraživanje
Prvi korak u izradi sjajnih fotografija za društvene mreže je istraživanje. Instagram je zbog svoje vizuelne prirode odlična platforma kada je u pitanju fotografija, pa je i odlično mesto da pronađete inspiraciju i da naučite kako treba da izgleda kvalitetna fotografija.
Posetite stranicu nekog poznatog brenda koji se bavi prodajom robe ili prezentovanjem događaja sličnih vašim i proučite kako se oni predstavljaju na društvenim mrežama. Neka to obavezno bude neka ugledna kompanija ili neko ko se na potpuno profesionalan način bavi fotografijom. Profesionalci u vođenju prodajnih stranica sigurno neće prepusti slučaju bilo šta što im može odvesti pratioce.
Proučite pozadine, boje, osvetljenje i koncepte za veliki broj fotografija koje su oni postavili na svojim Instagram ili Facebook stranicama. Obratite pažnju na detalje, jer je svaki od tih detalja izabran s određenim razlogom. Na takvim profilima ništa što je postavljeno nije slučajno, čitav sadržaj je dobro osmišljen i pažljivo odabran. Stavite sebe u položaj profesionalnog menadžera društvenih medija. Čak i da snimke postavljate iz ljubavi prema prirodi, životinjama ili generalno fotografisanju, ukoliko želite da se korisnici zadrže i zaprate vaš nalog morate razmišljati kao pravi menadžer.
#2 Osvetljenje je jedan od ključnih elemenata kvalitetne fotografije
Ovo je verovatno jedan od najvažnijih saveta kada je u pitanju fotografisanje. Nije bitno koji i koliko kvalitetan uređaj koristite za fotografisanje – ako nema dovoljno svetlosti dok pravite snimke, sigurno je da oni neće biti dovoljno dobri.
Najbolja vrsta osvetljenja je svakako prirodna svetlost. Međutim, pazite da sunce ne bude previše jako, da njegovi zraci ne biju direktno u vaš fotoaparat i da ne bacaju senke na predmet fotografisanja na način na koji vi to ne želite. Sigurno je da se snimci koji su tako napravljeni neće dopasti vašoj ciljanoj publici. Ukoliko fotografišete napolju, najbolje je da to radite kada sunce nije u zenitu i neka obavezno bude iza vaših leđa. Ovo ne važi jedino ukoliko želite da napravite umetničke fotografije zalaska sunca ili da na neki drugi način prikažete sunce i njegove zrake.
Ako pravite snimke unutar objekta, preporučujemo vam da, ukoliko ste u mogućnosti, koristite prstenasto svetlo ili neku drugu vrstu veštačkog osvetljenja namenjenog profesionalnim fotografima. Prstenasto svetlo je napravljeno od kružne fluorescentne sijalice i nekoliko malih led sijalica, tako da formiraju krug ili prsten. Ono pomaže fotografu da istakne detalje ali i da pojača boje na fotografijama. Pretražite internet i videćete koliko relativno jeftinih i korisnih možete pronaći kada je u pitanju osvetljenje prostora u kome fotografišete.
Druga opcija za fotografisanje u zatvorenom prostoru je da stanete pored prozora ili nekog drugog izvora koji propušta prirodnu svetlost i da je iskoristite. Neka objekat fotografisanja bude okrenut prema izvoru svetlosti. Nikada ne radite suprotno jer nećete uspeti da napravite kvalitetan snimak.
Još jedna od veoma važnih napomena je da izbegavate da koristite blic na vašim fotoaparatima i mobilnim telefonima. Zbog preteranog, intenzivnog osvetljenja, blic će učiniti da snimak izgleda “isprano”, a fotografija će biti bleđa, sa manje boja.
#3 Obratite pažnju na detalje i fokusirajte se na predmet fotografisanja
Najboji način da napravite sjajne snimke za društvene mreže jeste da se fokusirate na objekte fotografisanja koji vam se dopadaju i za koje smatrate da ih možete dobro uslikati. Ukoliko vas ponese “škljocanje” možete prirediti pravi mali Photobook od snimaka koje ste napravili.
Ako fotografišete objekat koji vam se već na početku ne dopada i nije vam interesantan možete veoma lako pogrešiti. Uvek pravite snimke u koje verujete i snimajte objekte koji vas inspirišu.
Ukoliko je stranica na društvenim mrežama napravljena zbog vašeg biznisa onda na njoj treba postavljati fotografije koje su usko povezane sa poslovanjem – proizvodima ili uslugama koje nudite. Na primer, napravite snimke svog radnog prostora, sitnica koje volite kada je u pitanju vaše poslovanje, ali i priznanja koja ste dobili. Neke od fotografija koje vam se dopadaju i za koje mislite da na najbolji način oslikavaju ono čime se bavite možete izraditi u papirnoj formi i izložiti ih u vašoj kacelariji. Jednostavno, putem online aplikacije možete da pošaljete snimke i poručite fotografije.
#4 Koristite aplikacije za uređivanje fotografija za još bolji kvalitet
Pre nego što objavite fotografiju, uverite se da je urađena tako da odgovara vašem brendu i da predstavlja vaš biznis ili vaš lični profil na pravi način. Neke od besplatnih aplikacija koje možete koristiti kako biste iz fotografije izvukli maksimum su VSCO Cam, Snapseed, A Colorstory, Relight – Betrer Photos i Afterlight.
Pomoću ovih korisnih alata možete podesiti ekspoziciju, zasićenost bojama, temperaturu i kontrast kako bi dobili željeni rezultat. Na primer, aplikacija VSCO vam nudi širok spektar filtera ali i sinhronizaciju na više uređaja. Takođe, ukoliko fotografije koje ste napravili koristite da proširite poslovanje, ovaj softver vam omogućava da iskoristite njihovu platformu i na njoj delite snimke koji su vezani za vaš biznis.
Sa druge strane, snapseed aplikacija nudi korisnicima automatsko podešavanje boja, ekspoziciju i kontrast. Uz pomoć alata koje ime ovaj softver fotografije će izgledati oštrije i jasnije.
Naravno, izaberite onu apliakciju koja će vama biti najjednostavnija za korišćenje i koja će zadovoljiti sve potrebe vezane za uređivanje fotografija.
#5 Dobro proučite društvenu mrežu na kojoj želite da objavljujete svoje fotografije
Bez obzira na kojoj platformi želite da postavljate fotografske snimke koje ste napravili, ključ je u tome da fotografije obavezno budu visokog kvaliteta, ali i odgovarajuće formata. Društvene mreže često imaju različite zahteve kada je u pitanju rezolucija odnosno veličina fotografije (meri se u pikselima) koja se objavljuje. Fotografije većeg formata se mogu lako korigovati na manji format, međutim, ukoliko želite da uradite suprotan proces sigurno ćete izgubiti na kvalitetu.
Osnovne razlike u platformama kada je u pitanju postavljanje fotografija je u tipu i načinu na koji su one pozicionirane i postavljene. Drugim rečima, isti snimci se mogu koristiti na više kanala društvenih medija, ali se mogu različito prikazivati na svakoj platformi, pa ih je zbog toga najbolje uskladiti sa mestom objavljivanja.
Na primer, Instagram automatski “reže fotografije koje su duže ili šire od predviđenih mera. Ako otpremite više snimaka ili video zapisa u jednom postu, on će ih automatski iseći na veličinu prvog snimka. Kada je u pitanju portretni snimak na ovoj platformi on bi trebalo da bude u odnosu 4:5 (1080×1350 piksela), a pejzažne fotografije u odnosu 1,91:1 (1080×608 piksela). Isto tako, fotografije na društvenoj mreži Facebook ne bi trebalo da budu manjeg formata od 1200×630 piksela, dok će na Tvitter-u koji generalno nosi tekstualne poruke, biti najbolje da postavljate snimke sa 1024×512 piksela.
Ako ste se pitali kako da napravite sjajnu fotografiju koju ćete postaviti na vaš profil, nadamo se da smo vam ovim tekstom odgovorili. i da smo vam pomogli da naučite nešto novo o fotografijama za društvene mreže. Bilo da je reč o poslovnom sadržaju ili da je reč o stranici koju vodite iz ljubavi prema nekoj oblasti života ili nekom hobiju, potrudite se da vaše fotografije budu što bolje i što jasnije.